Poonniie

Alla inlägg under juni 2011

Av Petersson - 29 juni 2011 15:39

Okej, hej , jag skulle typ gästblogga på Fannys blogg, så HEJ! :D

Hm,jag heter då Moa Askmyren, o ni kan för övrigt hitta mej här -> http://Azkmyren.blogg.se

Hm, jag rider då, har just nu en korsning mellan Lippizzaner/ sv halvblod, super fin pojke som heter Lipitor, men kallas Ainar ;)

Hm, har ridit sen jag va fem år, o har då hållt på nästan hela tiden :)
Har haft egen häst sen 2009, men hade en hos min farmor, som va som min egna sen jag va 6 år, alltså 2002 tror jag.

Hm, jag e galen för mycket, usel natthumor o har världens finaste pojke som bästis, en kille nånstans uppåt som jag kan berätta allt för, men inget mer än de ;)

Iaf, vet ine vad jag ska skriva om ? 
Men imorn ska iaf jag o Fanny leka :D

Hon ska fota mej när jag hoppar me Ainar ;)

O sen ska jag vidare upp till småland o rida "mina" ardennrar ;)

Hm, vet inte vad jag ska skriva mer, men ni får nöja er me deta ;)

Men Fanny e en toppen vän som jag kan prata me om allt, o jag älskar henne ! <3

Ni får höra mer av mej om några dagar, ska blogga lite när Fanny e på ridläger :d 

Så hej så länge, så hörs vi ! ;)

/ Moa

Av Petersson - 28 juni 2011 19:44

  Fina lilla Ösan =) 

Ja, hon fick vila idag då mamma ville åka och äta glass xd Men imorgon ska jag till henne redan vid 9. För mamma pappa o lilla jag ska åka till Växjo och köpa poolvärmare till poolen =D Så det inte e 0 grader i vattnet xd Aja, så ska sova hos mormor så skjutsar hon mig i morgon =) Rida i paddocken ett ganska hårt pass med mycket volter och försöka jobba henne. Vilket va ganska länge sen. 
Om rid passet kommer i morgon =) Har en tjej som heter Moa Azkmyren som ska gästblogga bloggen idag tror jag =D



Puss och kram Fanny 

Av Petersson - 28 juni 2011 12:10

Hejsan =D 
Nu e det så att jag har inte hunnit skriva några inlägg här, så mycket med Ösan, kompisar och allt detta ;) Aja, men ska ta mig i kragen och fortsätta!

Ska komma igång med Dagarna nu med =P om ni vill det?


Vill Tacka Moa Svensson ( www.MoaaSvensson.blogg.se ) Som har gjort Headern åt mig =D TACK MOA! Kolla gärna in på hennes blogg nu med ;) Gillar den så ni bara måste kolla in =D


Ska till Ösan senare i kväll då det e jätte varmt att rida nu! Typ 30 plus grader ute. Så väntar tills det e lite svalare ute ;) Så ett inlägg om vad jag och Ösan hittade på får ni se ikväll =D 


Var och shoppade lite med Elin för ett litet tag sedan, ni kan få se saker från dess =D Aja, snart kommer det =D Och tack för alla kommentarer och frågor! Bara att fråga mer nu ;) 




Puss och Kram Fanny

Av Petersson - 22 juni 2011 13:16

Nu e det dag 3 =) Allt går så fort xD

Alla dom sakerna Ösan har, dom hade honnär jag fick henne. Jag sparar pengar till allt som hon behöver. T e x ryktborsta. Jag jobbar på det ;)


                   Det va dom det ja =D 

Nu på sommaren eller hitentills har jag inte använt piggborsten och ryktstenen. Det har inte behövts =D Vad tycker ni jag ska ha för någon färg på Ösan sen?? =)



Tacksam för svar =D   Puss och kram Fanny 













Av Petersson - 22 juni 2011 12:50

Ja, idag kommer dag 1 xD

Vad jag har för ridbyxor. 

Såå, här kommer dom:      

Ja, då, ska man försöka berätta lite om dom xd





1. Dom första vita va dom andra ridbyxorna jag fick när jag började rida =) Dom börjar bli lite slitna men dom funkar =D


2. Dom Blåa va dom tredje då som jag fick. Inget e slitet på dom, utan helt fina. Som nya xD Använder dom ganska mycket nu =)


3. Dom gröna ridbyxorna använder jag aldrig. Knappen som sitter upp vid magen har lossnat så dom funkar inte =( Visst hade inte kunnat använda dom ändå för dom e jätte stora för mig xD

4. Dom sista använder jag mest av alla! Dom e lixom bekvämast av alla ridbyxor. Dom har inget där nere vilket e ett plus =D  

Dom gillar jag bäst av alla!


Detta va alla mina ridbyxor.

Ni kan gärna skriva vad ni tycker om dom olika byxorna =) Va inte blyga ;)


Puss och kram Fanny 

='(

Av Petersson - 21 juni 2011 16:49

Asså, men förlåt. Mamma e så seg på att tvätta kläder, så alla ridbyxor ja, dag 1 blir imorgon. Startar med dag 2 istället xD


Aja xD Det va vad Ösan hade för något träns: 

   

Så såg det ut =) Men ska köpa nytt då pannbandet inte passar till allt annar.

Så e läget xD
kommentera eller fråga något nu, vad tycker ni att ag ska köpa för träns?

Det ska vara svart då ;)



Puss o kram Fanny 

Av Petersson - 21 juni 2011 16:36

Nu kommer bildbomben på Posie. Som jag lovade igår! 


Gud vad jag älskar denna ponnyn =') Men kommer kanske inte få träffa henne

igen ='(

               Jag saknar dig min älskade Chey =')

Du kommer alltid att finnas inom mig =) Det lovar jag!

Av Petersson - 20 juni 2011 21:23

Helosan =) 

Eee, jag skulle ju göra dag 1 idag, men jag kan inte det =( Vissa ridbyxor ligger i tvättetn och det blir inte kul om alla byxorna e me =/ Så ni får vänta tills i morgon =P Håll ut ;)

   Saknade Posie på bild =') Kan lägga in en bildbomb på henne i morgon så ni får se vem hon e =) 


Puss Fanny

Presentation


Här kan ni läsa om mitt liv som hästmänniska =)
Enjoy ;)

Enjoy =P

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<<
Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards